Uppdatering dagis...

efter att ha fått höra i måndags att theo hade varit i slagsmål på dagis???????????????? av en annan mamma, så kände ja min helt labil. tydligen skulle nån slagit på honom å försökt å ta hans leksak. å ingen berättar detta för mig eller johan. klart att theo inte vill gå till dagis om sånt där inträffar.

theo va helt nere på måndagen å va så kinkig å hängde med huvudet. sa att han va ledsen. fråga om han gjort någe skoj på dagis, så säger han " jaaa mamma kom".. ??

så vi satt å prata länge i mån kväll om hur vi skulle göra. men vi tog theo till dagis på tis, igår. johan va med honom längre på morgonen för å se hur han verkade, mådde. han prata även med förskolelärarna som va tillbaka (ordinarie). å dem visste såklart inget om situationen. det kunde dem inte ha då dem inte va där. men dem skulle försöka ta reda på det, om nån visste. å även hålla koll lite extra på theo å se hur han reagera..

då johan varit där ett tag så fråga johan theo om han ville vara kvar på dagis eller om han ville följa med honom hem. han ville va kvar. så det va ju positivt. när jag sen kom å hämta honom så va han jätte glad. kändes så skönt. min sötis va liksom tillbaka igen. normal.

fick dessutom mail från lotta på morgonen (en av lärarna), vänta ja klistrar in det:


Hej på er!
Jag har efter Johans och mitt samtal i morse försökt att reda ut vad som hade hänt förra veckan,
där Theo skulle ha varit inblandad i ett bråk med någon. Jag har inte lyckats få fram något idag,
men har en person till att prata med, som jag inte hann med i dag. Jag ska prata med den personen i morgon och se om hon vet något.

Lite info om Theos dag idag! Kan kanske kännas bra, hoppas jag.

Idag har Theo haft 3-årsgrupp med skapande tillsammans med Alexandra och Johanna
och han hade varit jätteglad. Fråga gärna Theo eller "fröknarna" vad de gjorde.

Efter lunchen lekte Theo och Mira någon lek som bara dem kunde.
Ett av barnen försökte ta sig in i leken, men blev undanskuffad av dem två.
Det  barnet slog då till Theo med en liten plasthammare ett par gånger i huvudet.  
Jag pratade med dem och separerade dem från varandra en stund och sen var det bra igen. :))

Theo ville sen äta mellanmål inne på Bullerbyn med mig och Mira, så de två satt vid mitt bord och åt smothie och smörgås.

När jag lämnade över till Chico vid 3-tiden, var han på strålande humör.

Jag återkommer om incidenten som var förra veckan.

Ha en bra kväll!
Lotta på Bullerbyn




Kändes som om man fick en bra respons och det kändes bra att även hon berätta om Theos dag, hur han hade varit. Lugnar ju min mage lite iaf. Så skönt att veta att han är glad. dessutom så hade lämningen imorse gått bra! han verkade positiv att gå till dagis. vet inte om detta bara beror på att pedagogerna är tillbaka. men stor skillnad!

Mina fina kommentarer
Postat av: Helen

Ja det är verkligen superjobbigt när ens barn inte mår bra och inte vill gå till dagis :/.



Den där fröken verkar väldigt bra, som verkligen lyssnade på Johan och även tog tag i problemet och försöker reda ut vad som hänt (förra veckan) och även bra att hon håller ett litet extra öga på Theo: Hoppas ni får en lugn period nu fram tills ni slutar så ni ändå kan känna att det varit en bra period för er alla i det stora hela, och att det nya blir ännu bättre :D.



Jo då nu börjar det bli hopp om livet igen. Har haft några riktigt jobbiga veckor nu, då jag bearbetat allt elände som hände förra året och hoppas att jag kommit igenom det nu.



Kramar


Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: