usch

är så tungt idag. Theo va så hemskt imorse. Han ville inte alls klä på sig, skrek så han väckte mig och freja. Han skrek så att han spydde alltså. Det tar så hårt på honom och det tar sjukt hårt på mig. Men framför allt så tar det jätte hårt på Johan. Är inte alls så att ja inte tycker synd om Theo. är inte så jag menar. Men det är johan som står där varje morgon och försöker få på honom kläderna, försöker få honom till dagis å sen se hur han inte mår bra där uppe. Jag kommer ju "undan" ganska så bra där.

Sitter och funderar över om jag ska börja ha Theo hemma den sista månaden nu. Innan han ska lämna dagis. För jag vill inte att han ska må sådär dåligt. Men han behöver stimulans och det orkar ja inte hålla i en hel dag med honom och Freja. Inte på den nivån som han behöver. va ska ja göra?

johan kom hem med tårar i ögonen idag.

nyss skickade  johan iväg mail till chefen för dagiset. visste inte om det. han skrev;


Hej Jill,

Jag skriver ett mail istället för att ringa eller prata med dig ansikte mot ansikte för jag ska kunna samla mig och inte helt plötsligt snetända och bara stå och skrika skällsord.

Nu har det gått nästan 3 månader sedan Theo började på dagis igen och ca 1.5-2 månader sedan du satt mitt emot mig och spottade mig och min fru i ansiktet. Precis det som vi var oroade för har fått fortlöpa helt obehindrat och det reflekterar självklart oerhört dåligt på dig. Vi gillade dig som pedagog inte som administrativ personal.

Jag har en son som skriker, river och slåss när ljuset väl går upp för honom att han skall till dagis. Att han sedan upprepar att han inte vill gå till dagis när vi sitter i bilen på väg upp gör saker och ting... jobbigare. Han måste coachas, man måste berätta för honom ljuspunkterna eftersom han verkar ha glömt bort dom varje morgon. Man måste dra att han ska få träffa Mira och kompisarna (dom få som han kan leka med) och att Chico, Lotta och Heeba kommer att ta hand om honom. Jag kan inte längre se samma ljus tändas i hans ögon när jag säger att "Nu hoppar vi in i bilen och åker till dagis."

Jag hoppas poängen går fram... Vi låter hellre Theo vara hemma än att gå på dagis, för då ler han och är glad hela dagarna men vi vill inte ta bort hans chans att vara med sina kompisar, det är ett moment 22.
Men det jag är mest besviken på är att du ALDRIG ens har tagit upp den här diskussionen med oss igen. Frågat oss vad vi tycker, om det har blivit bättre/sämre och vad du kan göra för oss... för det är väl ändå det ditt jobb går ut på? Att göra så att våra barn känner sig trygga och framförallt se till att deras föräldrar känner sig trygga för i det långa loppet så känner sig väl ändå barnen sig mer trygga när dom märker att deras föräldrar är det?

--
Mvh Johan Bergquist

Mina fina kommentarer
Postat av: sara

Bra skrivet av Johan! Nu vet jag iofs inte vad grund problemet är, men fy vad hemskt att veta och känna att Theo inte trivs på dagis :( Skönt att iallafall veta att han snart kommer därifrån. Dock blir en månad lång tid när han vantrivs. Förstår dilemmat där med att ha honom hemma eller inte, det är ju väldigt svårt att stimulera på samma sätt hemma som på dagis. Vad är det egentligen som har hänt eftersom han inte vill dit? Är det bara lämningen som är jobbig eller är han ledsen under dagen och sedan när han kommer hem också?

Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Du är tydligen osocial idag med ;) Lilla Theo, TUR att han snart får byta!! Bra att Johan mailar och ifrågasätter att hon låtit bli att återkoppla till er!



Kramar i massor till er och till Theo!

2011-10-24 @ 20:39:47
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Mamma till Wille och Calle

Väldigt bra skrivet av Johan och håller med Emma ang återkoppling. Så dåligt av henne!!!

Kan inte ens tänka mig vad ni går igenom på morgnarna och vad som finns i Theos huvud när han utrycker sig så tydligt att han inte vill till fsk.

tur att ni fått en ny fsk ordnat och man får bara hoppas att det blir så mycket bättre!!!!!

Synd att jag inte är hemma med Calle längre för då hade vi kunnat träffas med alla våra 4barn men du får höra av dig till C att Theo behöver stimulans för om jag va ni skulle jag bara packa hans grejer och säga adjö och haft honom hemma. Det finns ju öppna fsk och sånt. Men oavsett hur ni löser det håller jag tummarna att det funkar bra.

kramar

2011-10-24 @ 21:30:27
Postat av: Mamma till Wille och Calle

Väldigt bra skrivet av Johan och håller med Emma ang återkoppling. Så dåligt av henne!!!

Kan inte ens tänka mig vad ni går igenom på morgnarna och vad som finns i Theos huvud när han utrycker sig så tydligt att han inte vill till fsk.

tur att ni fått en ny fsk ordnat och man får bara hoppas att det blir så mycket bättre!!!!!

Synd att jag inte är hemma med Calle längre för då hade vi kunnat träffas med alla våra 4barn men du får höra av dig till C att Theo behöver stimulans för om jag va ni skulle jag bara packa hans grejer och säga adjö och haft honom hemma. Det finns ju öppna fsk och sånt. Men oavsett hur ni löser det håller jag tummarna att det funkar bra.

kramar

2011-10-24 @ 21:31:15

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: