Mail

Nu mailade jag förskolechefen igen:


Hej Jill.
Har tagit ett tag för mig att skriva dig, då jag helt ärligt inte vet vad jag ska skriva längre.Vet tyvärr inte om du lever i någon slags förnekelse?

Under dem åren som vi gick hos er så tog ni aldrig ner filtarna varje fredag. Dem togs ner runt jullov och sommarlov. Eftersom du jobbade på Theos avdelning under första tiden,
så borde du faktiskt veta det med.

Theos filt låg i hans korg, hade den där i fall att. Men en dag var den borta. Eftersom Theo tvingades upp på vilan fastän han skulle ha vakenvilan, så antar jag att den åkte med upp.
Vi har inte den hemma, skulle jag ha den hemma så skulle jag helt ärligt inte slösa energi på er. Den finns hos er, ni får helt enkelt hitta den.

samma gäller "Då det olyckligtvis varvats en del personal både på Lönneberga och Bullerbyn, är det i första hand fullt fokus på barn, anknytningsprocessen
och barngrupp när ny personal träder in."
Jag vet inte, men tror du det själv?  Theo vart åtsidosatt, vart introvert, deppad, ville inte prata ska jag fortsätta?
Ni anser då att det är å anknyta till ens barn? 95 % av tillfällena då jag hämta Theo på dagis, så var han själv utan uppsyn. Han ville alltid gå fortare än fortast. Han
sluta rita, lägga pussel, läsa böcker. Ett barn var konstant på Theo och informerade personalen om detta. Ändå vart han "mobbad" och slagen på. Det uppstod en konflikt
konstant. Jag kan inte förstå att du för fulla allvar menar att det låter som att allt står så bra till på er förskola. Att ni tar hand om barnen. Det finns inte med på kartan.

Och på det, så hade du och jag ett möte där du bara satt och snacka skit i ansiktet på mig. Du lovade så jäkla mkt, men inget stämde. Det är tråkigt och sant. Nu har vi lämnat er bakom
oss och Theo är sig själv igen. Han börjar få tillbaka sin självkänsla som ni bröt ner. MEN jag vill ha den där filten. Du som har barn själv förstår väl värdet av en bebisfilt. Och ja, det
kanske är hårt och starkt att säga att ni förstörde Theos barndom med, men tyvärr känner jag så. Det är hans bebisfilt och barnfilt, ni har slarvat bort den. Helt ärligt så tror jag inte ens att ni bryr er. Men ni kan faktiskt försöka mer än vad ni säger att ni gör.

Mina fina kommentarer

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: