less..

Ja idag gick åt fanders. Jag visste det bara. Hade så ont i magen av att behöva gå till läkaren.

Kommer in och vi tar upp om astmamedicinen som ja ska få och att det kliar på kroppen. han säger att det inte finns något som kan klia i stort sett. å försöker avrunda. ?

ja säger men jag är inte klar och tar upp detta om värk i kroppen. var på han säger att vi måste skynda oss för han har ju en ny patient. redan där började det gå utför. jag kom in 5 min tidigare så han hade ju lite extra tid med mig. men ja.

han sa att min värk var muskelvärk. ja sa att det gör ont i benet på mig. han säger, nej det gör ont i muskeln på dig. ja sa. jaha har ja haft muskelvärk i 6 år. han svarade inte. ja sa ja kan knappt gå till globen och tillbaka. det tar inte lång tid och ja får nästan som kramp på kvällen och dan efter är jag överlag sjuk. han svarar. jaha är det långt att cykla till globen? jag: vaa nej det tar väl 10 min kanske.. han: jaha det är så pass..  ??????????????????????????????????????????

jag försökte åter igen förklara att jag inte sa att det va fibro. enda gången ja nämnde det var då ja berätta att dem skulle påbörjat en utredning om det, men det kom av sig..  jag sa däremot att jag ville att han skulle ta prover. så att jag inte saknade nån vitamin eller att det var sköldkörteln som spöka på mig då mamma haft problem med den och opererat bort den..

Han tyckte att jag borde ta mig till en sjukgymnast som hade intresse för mig. visst låter det toppen? suck. va menade han med det liksom. å här i sthlm ska ju läkaren skriva remiss till dem. men det gjorde han ju inte. han sa även att ja skulle motionera, typ gå ut å gå? driver han med mig eller? ja sa att jag har hund och barn så jag är ute. och jag försöker ju motionera, men kroppen slår tillbaka. härligt att han lyssna..

fick tillslut igenom att ja fick ta prover, men då ja kommer dit så är det bara på sköldkörteln. är väl alltid någe. men va hände med resten. hela tiden haka han upp sig på "du vet väl att du inte kan ta prover på om du har fibro". men sluta haka upp dig! ja vill att det ska vara vitaminbrist å sen löser sig allt. jag vill inte ha fibro. men det är väl bra att man går igenom och ser om det är någe annat istället för å bara säga att det är muskel. ja sa ja har inte träningsvärk. han sa. känns det här å tröck på armen. å jaa det gör ont. för ja är känslig för beröring. iaf på armarna. ja sa på benen är det inte samma sak.

ja sa att mina armar och ben domnar bort. han sa inget om det. bara den här timmen jag suttit här har det hänt fyra ggr. är det normalt? lr är det bara mina muskler? nej usch ja va bara så ledsen då ja gick därifrån. konstigt att man mår som man mår då man ska till läkarn..

nu mailade jag sofiahemmet som annika tog fram åt mig. se om dem svarar. om dem kan rekommendera något..


Mina fina kommentarer
Postat av: Helen

Men fy vilken urkass läkare :(, men bra att du kontaktade sofiahem istället, och ge dig inte utan kräv att dom utreder dig. Visst är det så att man inte kan bota fibron men det finns ändå bra mediciner som kan hjälpa så man kan leva ett drägligt liv ändå :).

Håller tummarna hårt för att du får komma till en bra läkare som har förmågan att lyssna nästa gång :)



Massor med styrkekramar till dig <3


Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: