Ringde..

Ja ringde dem idag och jag behövde en remiss. Trodde det inte behövdes då ja läste det så..  Men det var inte så enkelt som att bara skicka en remiss heller. Jag måste ha påbörjat en utredning på vårdcentralen, hos en husläkare. Och kommer dem inte fram till något, DÅ först kan dem sikicka mig vidare dit. Känns ju bra eller hur. Speciellt då det gick så bra i måndags..

Hon på sofiahemmet rekommenderade mig att avvakta på sköldkörtelprovet och sen då det kommer så ska ja be det att få det hemskickat. Så att jag kunde typ samla ihop min egna lilla mapp och visa att det inte beror på det. Men snälla? Ska jag behöva göra detta själv? Ska ja surfa runt och leta rätt på symptomer som liknar mina och sen försöka få en diagnos att det inte är det? lr vad? Hon menade nu inget illa, för hon försökte hjälpa. Men jag ska väl inte behöva göra detta själv?

Mina fina kommentarer
Postat av: Helen

Begär att få en ny läkare på VC och be om en som är bra på smärta. När du är hos den så be h*n att ta alla prover som finns så ni kan utesluta allt. Berätta när du började få ont första gången och gärna hur smärtan känns (typ om den är brännande, stickande, molande osv), om din "sjuka" trötthet, koncentrationssvårigheter, osv. Ja i princip allt du kommer på.



Håller tummarna för att du får en läkare som har förmågan att lyssna :).



Kramar i massor


Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: