Symptomer..

Hmm ja vet, man ska inte googla. å det behöver ju inte va borelia. Men allt i fet stil har ja (symptomer). Känns kanske lite för mkt för att det inte ska vara det? eller? Jag är lite orolig över provet. ja skulle behöva göra ett ryggmärgsprov. men hur fixar jag det? vem gör det? hru kommer ja dit? ja vill inte göra det!!!!!

Å ANDRA SIDAN, SÅ KAN DET HÄR LIKA BRA VARA SYMPTOMERNA PÅ FIBROMYALGI SOM JAG TAGIT UPP FLERA GGR INNAN, SOM DEM SKULLE UTREDA ÅT MIG, MEN SOM ALRIG VART AV.. (dock så kan symtomer på borelia vara just fibromyalgi) Symtom fibro: 
http://modesida.blogg.se/me/2012/may/symptom.html

Några vanliga Borreliasymtom:
· utmattning
· lätt feber, "vallningar" eller frossa
· nattliga svettningar
· nervinflammation
· eksem
· nässelfeber
· stickningar i händerna
· restless legs
· stickningar och brännvärk perifert i hud/muskler
· ont i käkarna - Borrelia finns i tänderna
· nervstörning i kraniet (domningar i ansiktet, värk, stickningar, förlamningar eller inflammation i synnerven)
· allergier
· huvudvärk - även kronisk
· dimsyn och värk i ögonen
· ljud-och ljuskänslighet
· tinnitus
· balansstörningar
· vertigo, yrsel
· halsont
· nackstelhet
· vandrande ledvärk, stelhet och artrit
· muskelsmärtor, fibromyalgi
· ryggvärk
· värk i bröstet och hjärtat utan att det syns på ECG, bröstsmärtor och hjärtklappning
· autoimmuna sjukdomar som sköldkörtelproblem och reumatiska sjukdomar
· värk i testiklar/bäcken
· magont, illamående, irriterad tarm
· anorexi
· diarré
· irriterad blåsa
· sömnstörningar
· personlighetsförändringar
· nedstämdhet
· irritabilitet och humörsvängningar
· depression
· psykoser
· ängslighet
· koncentrationssvårigheter och minnesförlust

Mina fina kommentarer

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: