Lite mer dop..

Orkade verkligen inte uppdatera bloggen igår. Var så himlans trött. Helt sjukt. Mannen stannade hemma på förmiddagen för att jag skulle få sova ut. Känns som vanligt att jag har något skit i kroppen som inte vill bryta ut. Känner fortfarande så. Bakande en sockerkaka på morgonen igår. Var ute med hunden en liten stund, var ju inget skönt väder.. Sen gick jag å fika hemma hos Annika tillsammans med några andra mammor. Vi satt där i några timmar. På kvällen blev det lugnt å skönt som vanligt med serier och god mat. Sen somnade jag ganska så tidigt för att vara jag..

Nu sitter jag här å tänkte uppdatera lite om dopet. Klänningen är nämligen klar! Jag är så nöjd. Vi ville ju egentligen ha nån gammal släktklänning. Men varken mannen eller jag hade en. Kanske skulle ha fått en av mannens morbror, men det hände inget på den fronten och jag vägrar vänta på att något kanske ska komma. Då får man ju ta tag i det. Så jag gjorde det i  helgen. Ska lägga in bilder här...
Blev iaf jätte nöjd. Den har små detaljer som jag gillar, den är lång och vit. Dessutom så är det broderat in Theo´s namn och dopdag. Den är kortärmad - det gillar jag för att Theo är lång i armarna. Tänk om man köper en långärmad så kan man inte ha den? usch så trist. Plus att man vet ju inte vad framtida bebisar kommer att ha för storlek. Tog klänningen i den största storleken, 74. Är samma sak där, hellre lite för stor än att han inte kan ha den alls sen.. Köpte även till ett blått band som ska hänga framtill..

Nu måste jag ta och köpa den där jäkla strykbrädan nån gång. Måste ju stryka klänningen. Måste dessutom försöka hitta något att ha på sig själv. Vad har man på sig på ett dop? Känner mig helt lost där =) Sen tårta har jag börjat kika på. På söndag körde vi sista dagen för anmälning till dopet bara för att kunna planera vad som behövs köpas etc. Alltså i matväg.

Känns helt fantastiskt att ha dop. Något som jag sett fram emot länge. Kan inte förstå att det redan är nästa månad. Alla som har haft dop eller ska ha förstår ju exakt hur det känns. Ens egna lilla skapelse ska döpas =) Något som man ska minnas för resten av livet. Något som man ska vara stolt över och stå för. Visa upp sin älskling. Ha människor omkring en som man bryr sig om. Det är en tid av glädje, inget annat. Vi gör ju allt i vår makt för att göra det bästa för våra barn.Våra under till barn!! ♥
#1 - - emma:

#2 - - emma:

jag kan inte se bilderna, det kommer upp begäran om lösenord då??

jag hade kort klänning på vårat dop, lite så där lagom fint eller vad man ska säga. sven hade kostym och slips i samma färg som min klänning (alltså det var bara slipsen som var samma färg som klänningen) :)



hoppas ni får en mysig påskhelg!

#3 - - Frida:

Vilken jättefin klänning, jag älskar att ordna med dop, även om det är en hel del pyssel.

Hoppas att du får en jättefin påsk med familjen.

Massor av kramar<3

#4 - - A:

Vilken fin dopsklänning!



Jaa du, vad har man på sig på dop? Själv hade jag det enda praktiska för mig: En amningsklänning.



Glad påsk!

#5 - - Mindy:

God middag hjärtat..Så skoj att du gillar min bilder..Du tar med massa fina bilder på lille man..Så söt dop klänning..Här går vår i generation..ska bli skoj att ha den på våran när det väl är dax för det med..Våran är vit klänning med grönt snörre...mörligt att man får byta ut det..mamma har nämt något att hon ska lämna in klänningen o sätta namnen på den..kan bli smått gulligt.Ha en skön trosdag.kram kram

#6 - - emma:

ja nu ser jag bilderna :) superfn klänning!

#7 - - sofie:

svar_ Tack så jätte mycket:D

#8 - - Anna:

Ahh, det börjar dra ihop sig! Vad spännande, hoppas du får till några muffins som smakar nåt. Dopklänningen var jättefin!



Här hemma rullar allt på. Vi tackade nej till lägenheten, varken jag eller sambon kände för att skaffa husdjur i form av råttor. Och beslutet känns bra, särskilt nu när det är lite vårigt, då är det alltid så fint häromkring. Eftersom vi inte höjer hyran med 2000 har jag känt mig ganska förmögen. Det har resulterat i alldeles för dyr konfirmationspresent till min lillebror, lekmatta till Nico och nästan absurda mängder godis. Men det är ju faktiskt påsk! Ska ni hitta på nåt trevligt under långhelgen?



Kram!

#9 - - Jenny:

Vilken härlig dopklänning! Vår lilla sessas dop var nog det vackraste jag varit med om, stod med klumpen i halsen hela tiden :) Önskr er en super härlig påsk med massor av mys! Kram Jenny

#10 - - Frida:

Kram & Glad Påsk!

Superfin dopklänning, Jag älskar att fixa med dop. Viist är det en del pyssel med det är det värt i slutänden.

Kram<3

#11 - - Petra:

Gud vilken fin dopklänning! Han kommer se ut som en liten ängel i den! Ska lägga upp en bild på den vi ska ha på Luna sen. Vet inte om hon ska få ha min eller om hon ska få ha en som mina kusiner döptes i. Den är så himla fin!



Okej :D då vet jag vilka formar jag INTE ska köpa!

Gröten gick ner, och gapat efter mer har hon inte gjort med nått annat än frukt förut. Hur går det med Theo och maten då? Med Luna tog det lååång tid =P

Detsamma hade så mysigt i solen, som dom har lovat!

#12 - - L:

Nu har jag lagt upp innehållet på goodiebagen=) Nöjd!!

#13 - - Frida:

Återkommer imorron med lite tips så kram & gonatt för idag...

#14 - - emma, mamma till lucas:

Vill du vara med och tävla om att bli veckans blogg?

skriv då en kommentar i min blogg och motivera varför just du ska vinna.

vinnaren dras nästa torsdag .

Lycka till.

#15 - - Therese och Henry:

Hej och tack för gratulationerna! =)



Skriver lite mer i morgon, klockan är mycket nu och jag är såå trött! Ska ju köra till och hem från Ullared imorgon så måste få mig lite sömn... Har lagt in ett par bilder på godsakerna vi mumsat på idag. Ska erkänna att jag tänkte på dig när jag dekorerade tårtan... =)



Hoppas allt är bra! Förstår att du längtar till dopet, jag tyckte det var en superhärlig och mysig dag, verkligen ett minne för livet! =)



Stor kram!

#16 - - Skönt Hemma:

Åh vad härligt med dop :) Såg att du behövde lite doptips, kika på dopguiden.se där finns lite ideér.



Lycka till!



#17 - - Frida:

Kram & GodMorgon!

Hoppas att ni får en härlig dag i solen.

Kramar<3

#18 - - Erika:

fin dopklänning, när ska ni döpa?

#19 - - Therese:

Oh va kul med tankar om dop. Själv ska vi döpa våran lilla tjej och hennes kusin, dubbeldop den 25:e denna månaden. Har precis fått hem hennes klänning men själv velar jag (Som dej, thi) med min egen klädsel. Beslutsångest hihi.



Gröten var exakt den som du visade på bild nedan men banangröten. Jag kom på att jag tror den blev rinnig för att när jag matar henne rinner det ju lite utanför som jag fångar upp med skeden och kanske får med ner i skålen igen...



Ha en mysig påsk!

#20 - - Hanna:

länkar till mig?? ja det går fint... =) ha en bra dag!! kram hanna

#21 - - Mindy:

Glad påsk gumman.sänder massa kramar till dig från mig...

#22 - - Elisabet:

Åh vad vacker! Även om den inte är en släktklänning nu kan den ju bli det i framtiden och då har ni startat traditionen! Glad påsk!

#23 - - M A L I N:

vännen, måste fråga dig en sak. när du skriver din bloggadress över dina bilder.. hur gör du då? jag skriver nämligen bara med någon färg i PS men vill ju ha så det syns igenom om du förstår vad jag menar?

#24 - - L:

Ja visst var det=) Jag tror man får typ en sak från varje företag som man tävlar om den veckan. Så du lär få grymt mycket styling produkter :D

#25 - - Nina:

Glad påsk på er med! :)

Jättefin dopklänning! Det är ju kul att ha köpt en egen samtidigt som man kanske skulle ha velat ha en släktklänning. Men nu kan du göra den till en typ av familjeklönning med de andra barnens namn broderade också :)

#26 - - Camilla:

Superfin dopklänning!!



Vilken fin blogg du har! Här ska jag hänga oftare :-)

#27 - - Therese:

Javisst nu har jag bild på dopklänningen. Känns superkul med dubbeldop. Någon att bolla idéer med, osv. Efteråt har vi inte planerat super-mycket för men vi ska inte ha det alltför avancerat eftersom det blir rätt många gäster med tanke på dubbeldopet.

#28 - - Angelica:

Hej vilken fin dopklänning. Vi fick ställ in vårat dop för jag blev dålig igen. Men nu får vi planera ett annat dop lite långre fram..