Lördagsmys!

Å va mysigt det kan vara med helger! Sitter med en bit brie ost, vitlöksost å vin framför tv:n å laptop:en. Har på babel å sitter å snackar skit med älsklingen.. Ska boka hotell inför galan i göteborg om tre veckor... Så skönt att komma bort för en stund. Bara slippa sthlm ett tag. Ska bli skoj att bila ner dit. Se en massa fint på vägen. Besöka ullared. Mysa på hotell. Å sist men inte minst. Spendera lite tid med mina nyfunna vänner på en gala.
Hur trevligt som helst!

Igår hade jag en dag som var lite blandat upp å ner, Men kvällen vart iaf skön. Vi satt å kolla resor fram till två i natt. Fastnade helt å hållet. Finns ju så många härliga ställen. Nu ska ju mamma å brorsan min med oxå. Så då blir inte valet lika enkelt. Man ska ju se till att alla får plats på samma ställe. Å så ska ju alla godkänna stället med. Helst av allt så vill vi ju till grekland. Å det finns en hel del resor kvar till kreta. Vill gärna dit igen. Var väldigt mysigt där. Många fina ställen att besöka. Plus att ön är ju stor, så det finns ju en del å se.. Vi får se..

Idag blev det lite shoppande till mig iaf. en tröja å ett par jeans.. Väääldigt mkt *S* Köpte däremot tre tröjor till å ett par byxor till theo igen. Lägger upp bilder så fort ja e inne på min dator.. knata in på babyland å babyproffsen. är på jakt efter en resevagn. hittde en. tror det blir den.. Va sen å handla. Borta halva dan. Man är ju något mör nu. I morgon har vi inget planerat. Tänk om vi för en gångs skull håller oss till de planerna. att inte göra ett smack! sååå najs :D kanske kan ta tag i alla de där sakerna som vi behöver göra.. 

Nu ska ja forsätta slappa i soffan..........................


PÅMINNELSE,
Bara några dagar kvar nu..

"Jag är med och tävlar om ett presentkort på 500 kr hos

Babykonceptet.se i Hanna Of Swedens blogg!

Var med och tävla HÄR du oxå!!"

#1 - - Hanna:

jag sitter oxå med laptopen i knäet och kikar babel. ^^ saknar dock brie osten, det lät jävligt gott! :P



#2 - - Nina:

Eya tackar för gratulationen :)

Kalaset vi hade idag blev så lyckat! En massa fina presenter och härlig sällskap. Så glad attvi kunde ge Eya en dag då hon är mittpunkten i allt :)



Hoppas allt är bra med er!

#3 - - Nina:

Det kommer till er med :) Och då kommer jag att vara avis eftersom jag redan upplevt det och vill göra om det haha

Jag sitter också uppe trots att jag är trött och sov typ 5 timmar på natten :/

Men men, så är det ju. Ska fixa lite med bilderna från kalaset också tänkte jag så jag får det gjort.

#4 - - Veronica - mamma till Denver:

vad mysigt med ost och vin =) nu blev jag ju också sugen! ;D

#5 - - Nina:

Jo, hon fick en del :) Ett bord + två stolar, gunghäst, spis, bassäng med bollar i och en massa mer :) Har gjort iordning lite collage så det kommer bilder ;) Sen har man ju möblerat om lite där också så det ser annorlunda ut bara det :)

#6 - - Linda:

Mysig kväll:-)



Skönt att kolla resor nu då det bara regnar konstant, man börjar ju bli lite rädd att detta ska hålla sig hela sommaren:-(



Hoppas ni får en lugn dag idag då:-)

#7 - - Mindy:

Godmorogn gumman.Det var en mysig kväll med arbets kollegorna..Hoppas att du med hade en mysig kväll med vinet :) Längtar tills man kan ta ett glass & dessert ostar..ska fira det på nyår..för man får väl äta de ostarna efter man har fött eller måste jag väntar längre?= Så underbart väder man har denna söndag..semester & allt..kan inte bli bättre.HA en skön dag.kram kram

#8 - - Helena:

Godmorgon! Det där såg gott ut.Mysigt att sitta med lite gott att dricka, TV och dator igång. Det har jag just nu men i koppen är det kaffe så här dags.Hästen som jag körde igår, hihi dvs mitt arbetspass var verkligen inte kul. Satt inte ner många minuter på tio timmar, men idag skall jag bara mysa. Regnet bara vräker ner så det går ju inte att gå utanför dörren. Hoppas att du har det mysigt inomhus och att du får en skön söndag, kram!

#9 - - emma - mamma till meja:

mjukisdressen var ju superfin:)



kram

#10 - - Louise:

verkar som om ni hade en trevlig lördag, mysigt med mys. Hoppas att ni hittar en resa.



Nej det e lite tråkigt. Som tur var hade jag missförståt henne, hon undrade om det var möjligt.

Så när jag väl var där så var hon faktiskt jättebra. Inte alls så yr som hon verkade när hon hade den första föräldrar kursen.

Hade hon bara kollat av med den ordinerie hade hon vetat varför jag bara hade sena tider.



Annars hade jag deffinitivt bytat.





tycker det är respektlöst att bara ändra tiden sådär. ja menar du har ju säkert bokat den av en anledning. å om hon vill ändra så är det ju bra om hon får tag i dig. eller åtminstone så att hon är kvar så att du kan ringa upp..



Ja det e verkligen spännande kan inte fatta att tiden har flugit så. Skall bli så spännade.

Än är hans rum inte färdigt men det går framåt sakta men säkert här hemma. Var på ikea och kollade lite saker igår så man vet ungefär vad de kostar.

det känns helt overkligt att jag snart har honom här, hehe, nej jag kan fortfarande inte fatta det. Trots att han växer där inne är det svårt att greppa. Tror inte ja kommer göra det förrän jag har honom på mitt bröst.

Underbart som du säger =)



Tycker det e så kul att följa dig och Theo och vad ni hittar på och se hur han utvecklas mm =)



Här har äntligen solen tittat fram och stormen bedaratt så det blir nog en riktig härlig dag, som vi hade tänkt spendera att göra klart lägenheten så man får det gjort



Hoppas att du får en trevlig söndag med resten av din familj.

kram kram

#11 - - Barnens Hjältar:

Åh vad det såg mysigt ut med jordgubbe i vinet :-)

Hoppas du får en fin söndag!

#12 - - C:

Nice ska gå dit och kolla så fort jag är frisk. Frågan är om den finns i min storlek nu ;) hi hi

#13 - - L:

Åh vad mysigt det såg ut med vinet framför datorn! Åh vad längtar efter ett glas ASti Dolce iskallt. mmm. Speciellt i sommarvärmen.haha ja det lär ju ta ett tag.

Ingen bebis idag heller. Hon kommer nog inte komma ut helt enkelt.:)

#14 - - Jenny:

Ja det var en succé den där bilen! :-)

#15 - - Kirsi:

Det där såg riktigt mysigt ut minsann =).

Jag unnade mig även ett glas vitt vin igår. MUMS

Riktigt avkopplande måste jag säga =).

Och jag vill också påminna dig om att Theo är lika sööt som vanligt ;)

Kramar

#16 - - glitterandbling:

låter mysigt :)

#17 - - Dorothéa -Nybliven tvillingmamma till Noah & Jolie.:

Är nytt lösen, men maila mig.. kommer inte ihåg din mail.

Så kan jag berätta lite mer och ge dig nya lösenordet.

Kram

#18 - - Frida:

Å vad mysigt att komma bort ett tag, hoppas att ni hittar ngn bra resa till Kreta.

Jag håller på att bli knäpp av allt regn, jag behöver sol nu känner jag.

Ha nu enmysig kväll med mannen.

Puss<3

#19 - - Erika:

Ser mysigt ut! :) skönt att få komma bort ett tag.

Fin shopping.



Kram

#20 - - Hanna:

nu ska jag oxå äta brieost! hahaha... blev sjukt inspererad!! :P



puss

#21 - - Johanna, gravid i vecka 40+5:

Ja, längtar ju som tusan nu. Speciellt när jag har gått över tiden. Tyckte jag hade väntat tillräckligt länge. Men tydligen inte :)



Vad kul att du med ska fara ner till GeKås om tre veckor ca. Det ska jag med. Fast jag kan ju åka dit nästan när jag vill. Bor ca 40 minuter där ifrån :)



Ha en fortsatt trevlig kväll!



Kram Johanna

#22 - - jen:

Det är så skönt att få åka bort en vecka till värmen. Vi drar ju ev till Bacelona över några dagar. Vart i Greklad gillar du mest? jag har bara varit på Kos och det gillade jag väl så där.

Kram

#23 - - Barnens Hjältar:

Sant sant :-))

#24 - - Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid:

Åh, myspys! Både "mammaresa" (till Gbg) och familjeresa... hoppas det blir grekland nu då:.))



Ja, vi väntar nog med att köpa vagn... jag tror det så som det känns nu i alla fall... finns ju så många vagnar man kan då med sig hem på fläcken om det skulle behövas och dessutom är man ju van vid att bära lillebror i magen, så då klarar man nog att ha honom i famnen de första dagarna utan vagn:.))

#25 - - Louise:

Ja verkligen var riktigt orolig innan jag kom dit.



Aha så ni är inte klara än, va bra då behöver jag inte vara stressad. De bor ju ändå inne hos en de första månaderna.

Ja man brukar ju ha en del skit tyvärr och det brukar ju ta tid att göra av med det. Vi håller fortfarande på att sortera bort allt här, tippen blev besökt av en full bil igår. egentligen behöver vi ju inte vara klara, men jag får panik nu för tiden av för mkt saker och blir nästan deprimerad och vill inte vara hemma. Läste en väldigt bra bok, rensa i röran, och faktiskt, när jag rensat ut känner jag mig såå mkt bättre.



Ikea e trevligt, man brukar hitta mkt där =) De ska snart flytta Ikea här i malmö så det ligger 5 min bilväg från där vi bor, kommer bli mkt besök dit kan jag säga.



Isch ni verkar inte bli av med det där hemska vädret. inte kul alls, hörde ng stanns att detta var det värsta sommarvädret på 50 år.

Solen e fortfarande framme här men det har blåst en del dock.

Inte kul när det inte är ng uppehåll, och behvöva gå ut med hunden i det vädret vet jag allt för väl hur mkt det tar emot. JAg släppade ut vår i stormen gudrun, de måste ju kissa och bajsa.



Vi hade en mysig söndag tack och har fått mkt gjort i helgen. Börjar faktiskt bli klara nu.



Hoppas att ni snart får bättre väder. Ng roliga planer för veckan?



Kram kram

#26 - - Nina:

Ja, visst var den söt :)

Hon hade en annan klänning först men sen så kliade den och var för stor så vi fick byta till den där. Men den dög ju ;)

#27 - - Erika:

sv: det kan jag tänka mig! :D

#28 - - C:

Har inte kunnat ladda upp bilder för jag vet inte vart kabeln är och bluetoothen är de nått strul med på datorn. Dessutom blir de så trista bilder när man inte har någon kamera, men nu måste vi ju köpa en snart ;)



Det är hudprodukter... inte för håret alltså. Jag säger till om dom e bra! :) Hårprodukter behöver jag också nya..

#29 - - C:

Ni får som sagt gärna komma vid flytten, men är nog bättre om ni kommer efter 16 tiden för då har killarna burit in allt.. annars kanske det blir knepigt med Theo mitt i kaoset med kartonger och möbler som ska in. Men när allt e på plats så funkar de ju...

#30 - - Vicky:

Åh vilket mammalyx! Är du en briefantast så kan jag rekommendera dig att göra en brietårta som förrätt när du ska bjuda på middag. Ta en hel rund brieost, ta antingen pinjenötter eller valnötter och rosta dessa med flingsalt och sen på med nötterna på osten och massor utav honung och in i ugnen på 175 grader tills den börjar smälta (det syns) servera med en basilika och tomatsallad med reducerad balsamvinäger. MUMMA!



Oj jo jag kom av mig lite, när ska ni till ullared? Vi ska också dit om ca 3 veckor. Vi åker den 2:a juli om jag inte missminner mig. Vi kanske se där! Ha en bra dag Kram!

#31 - - L:

Hm ja det var väll ett par månader sen jag var där.

Idag är det en halv kass dag. är sååå trött på att sova dåligt,ont överallt och inte kunna hitta på något. Känner mig såå uttråkad.

Förstår att du saknar ammningen, =( men det kommer nog kännas bra till slut.

Haha har du köpt en 3lit vin? haha.

Ja sådär full så det snurrar e inte skoj!

JAg har aldrig varit speciellt lätt påverkad men man blir ju inte yngre direkt så får se hur det blir sen.

Åh så trött på det här vädret. Men imorgon ska det visst bli fint :) Ska jag äta glass i solskenet. haha det är väll typ det jag klarar.

Hur går det för dig med sockret??

kramis

#32 - - Anna:

Åhh, Grekland... Skulle kunna åka dit endast för matens skull. Sen att det alltid är varmt och sol hjälper ju till :). Jobbigt med din migrän, slapp du den när du var gravid (har hört att det kan vara så)?



Vi har, bortsett från det usla vädret, det lugnt och skönt nu. Eller, har haft i två veckor i alla fall, nu jobbar vi extra lite, både jag och sambon.



Ha det bra, kram!

#33 - - Willes mamma:

Skönt att unna sig lite vin ibland och inte i vilket glas som helst utan de snyggaste!!! kram

#34 - - Hanna:

nu har jag dragit igång ytterligare en tävling i min blogg! :D hoppas du vill vara med...



kram kram