Najs sida...

http://se.babycenter.com/

just det. hitta en najs sida igår. ja hade sparat den tidigare på mina bokmärken, men inte bläddrat så mkt. fasen va det står en massa här, bla:

I slutet av denna vecka anses du fullgången och bebisen kan i princip födas när som helst från denna tid. (Mellan 37 och 42 veckor räknas graviditeten som fullgången – innan 37 veckor anses bebisen underburen och efter 42 veckor överburen.)

Andra tecken på att förlossningen börjar närma sig kan vara:

• Magen sjunker ner och barnets huvud fixeras (när barnets huvud börjar lägga sig i rätt läge i bäckenet).

• Ökade flytningar från underlivet

• Slemproppen lossnar (en brunaktig eller blodblandad, slemmig flytning)

• Mer frekventa och tydligt mer intensiva förvärkar (Braxton Hicks kontraktioner)


Lite spännande för ja har ökade flytningar sen en vecka tillbaka. påpekade detta för barnmorskan igår. sen är hans huvud fixerat och det ligger i bäckenet. dessutom har ja fått som små värkar då å då. inga farliga alls, men det bränner till hit å dit. tänkte att det kanske va tarmarna. men ja fick det igår även fast toabesöket var avklarat. men det behöver säkert inte betyda någe alls. han kommer nog gå över tiden ändå - bara för att jävlas med mamma!

Står även en jäkla massa om förlossningen där, andningstekniker och sånt. Jäkla bra sida.. me like!

Mina fina kommentarer
Postat av: Anonym

God kväll snäckan..Allt bra med dig? är både arg & besviken & lesen på våra vänner som kallar sig vara våra närmsta..Vi alla hade bestämt att vi skulle fira nyår tillsammans...bestämde att vi skulle vara hemma hos de andra paraet för de har en dotter,,så hon får tillgång till leksaker o det enna o det andra..ja sen ringde de i går till min kära o sa att det blir inget på nyår för de skulle fira med ett annat par som hade en liten med...de tyckte synd om den lilla att hon inta hade någon att leka med..så de valde de i stället framövr oss & våra bästa vänner...men snälla de är de som skulle ha nyår o vad gör det med ett till par....Min närmsta vän blev också samma som mig..så vi har bestämt att vi kommer få ett speceillt nyår tillsammans....Är trött på att vara vän med några som inte vill se fira tillsammans för vi inte har ban än,,har gått så bra alla andra år...hade varit bäst att säga som det var från början..såna vnner kallar jag för losers...fan vad jag är trött på den..sorry att jag skrev så myckt om det..men det känns så bra att prata med dig för du försår hur man känner :) Stor kram på dig


Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: