Planer inför jul

Ja igår så sa ja till kerstin (svärmor) att "ni kommer väl på jul nu" å svaret blev rakt av nej. Dem hade ju ingen hästvakt. SUCK! Jag blir fanimej galen! Sist då jag frågade så sa hon en heeeeeeeeeeelt annan ursäkt. Blir så sur. Väldans sur faktiskt. Däremot så tyckte hon att VI skulle åka upp till dem. Så fan heller. Ska prata ordentligt med Johan om det. För jag känner att de får kuska sig ner. Vi har åkt upp varje år sen jag och Johan blev ihop. Fine förut. Men nu har vi Theo. Å det är iiiiiiinte skoj att åka en längre sträcka med honom nu. Speciellt inte en som tar 1½-2 timmar. Så jag sa nej till henne. Jag var riktigt otrevlig mot henne, men jag sa vad jag kände. Va räknade hon med? Att jag skulle le och säga, men då kommer vi. Har ju liksom inte bara skickat ut inbjudan till dem. Det är min familj med. Nej usch. deras ursäkter gör min kräkfärdig..

En glad överraskning är däremot att pappa kommer. Helt otroligt. Jag är fortfarande lite smått chockad. Va ju liksom inte igår vi gjorde något på jul. Nu ska vi först till farmor och sen åker vi hem till oss och fortsätter julen. Känns super mysigt.. Ska planera lite nu inför jul. Blir inga större klappar till dem. Tänkte köpa ramar och fixa kort på Theo. Min bror bad om det speciellt. Dessutom så har varken pappa eller mamma en stor ram med bild på honom. Kanske ska köpa pappa en digitalram med en massa bilder. Får se hur vi gör.. Men ska mest koncentrera mig på mat och dukning. Vill ha en riktigt fin dukning!..

Mina fina kommentarer

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: