Musik på bröllopet..

Dessa psalmer valde vi:
Inmarsch: Bröllopsmarschen - en midsommarnatts dröm
Utmarsch: Änglagård

Nr 1, Guds kärlek är som stranden och som gräset
Guds kärlek är som stranden och som gräset,
är vind och vidd och ett oändligt hem.
Vi frihet fick att bo där, gå och komma,
att säga "ja" till Gud och säga "nej".
Guds kärlek är som stranden och som gräset,
är vind och vidd och ett oändligt hem.

Vi vill den frihet där vi är oss själva,
den frihet vi kan göra något av,
som ej är tomhet men en rymd för drömmar,
en jord där träd och blommor kan slå rot.
Guds kärlek är som stranden och som gräset,
är vind och vidd och ett oändligt hem.


Nr 2, Vi lyfter våra hjärtan till dig
Vi lyfter våra hjärtan,
till dig, o Fader vår,
i tacksamhet och lovsång
och i bön för dessa två.
Vi ber dig, låt dem lämna
sig själva i din hand
och hjälp den hålla löftet
som de har gett varann.

Vi tackar för den glädje
som du har gett dem.
Välsigna deras framtid,
välsigna deras hem.
Tack, Fader, för den kärlek
som gjorde dem till ett,
det största du som gåva
och ansvar åt oss gett


Nr 3, I denna ljuva sommartid
I denna ljuva sommartid
Gå ut, min själ, och gläd dig vid
den store Gudens gåvor.
Se, hur i prydning jorden står,
se, hur för dig och mig hon får
så underbara håvor.

Av rika löv är grenen full,
och jorden täckt sin svarta mull
med sköna gröna kläder.
De fagra blommors myckenhet
med större prakt och härlighet
än Salomos dig gläder.

Nu växer säd för skördens tid,
och ung och gammal gläds därvid
och bör Guds godhet prisa,
som vill i överdådigt mått
oss människor så mycket gott
var dag och stund bevisa.

När jag hör trastens klara sång
när lärkan jublar dagen lång
högt ovan fält och backar,
då kan jag icke tiga still.
Min Gud, så länge jag är till
för livet jag dig tackar.

Soloartist:
Av längtan till dig
För kärlekens skull

Mina fina kommentarer

Lämna gärna en kommentar

Vem är du?:
Här ofta?

E-mail:


Din söta blogg:


Skriv något skoj till mig: